Jak zdobywać tematyczne linki?
Przedstawię Wam propozycję na zdobywanie tematycznych linków. Każdy zna ten cytat: "Trzymaj swoich przyjaciół blisko, ale jeszcze bliżej trzymaj swoich wrogów". Pochodzi on z "Ojca chrzestnego". Zastanawiacie się jaki to ma związek z SEO? To czytajcie.
Są pewne branże pozycjonujące, które wbrew pozorom nie są dla siebie konkurencją, ale taki link byłby bardzo wartościowy. Mój pomysł przedstawię na dwóch przykładach, mógłby być jeden, ale dwa dobrze zobrazują moją ideę.
Załóżmy sobie, że mam dwóch klientów. Pierwszy jest fotografem a drugi ma restaurację sushi. Każdy z nich chce pozycjonować się na regionalne hasła takie jak:
- sushi warszawa,
- fotograf warszawa
Możemy zacząć w tradycyjny sposób zdobywać linki: katalogi, precle itp. A co gdyby wyjść poza schemat? Macie jakieś pomysły w jaki sposób można zdobyć tematyczne i zarazem dobre linki?
Sushi Warszawa lubi Sushi Lublin :)
W przypadku lokali, sprawa jest prosta. Nikt z Lublina nie będzie chciał jeść w Warszawie i odwrotnie. Podobnie z innymi miastami. No to co? Wymienimy się linkami? Proste, prawda? Jedyny problem na jaki można trafić, to dbanie o markę/image danej knajpy. Najlepiej aby taki link był na każdej stronie, ale przecież to nie jest problem stworzyć jakiejś specjalnej strony z linkami do "zaprzyjaźnionych" restauracji i barów. Oczywiście nie ma się co ograniczać tylko i wyłącznie do (w tym przykładzie) sushi.
Zalety takie wymiany:
- zadbana strona,
- mało linków wychodzących,
- tematyczność,
- czasem wysoki PR (jak ktoś patrzy na ten czynnik).
Wady:
- "psucie" image / marki
- opory z wstawieniem linku do kogoś innego.
O ile sprawa z knajpami jest prosta, bo nie ma możliwości podbierania klientów, to o tyle już w fotografem może być. Fotograf może się przemieścić do innego (mniej lub bardziej) odległego miasta, bo robi bardzo fajne ujęcia. Kwestia odpowiednich pieniędzy. W takim przypadku można szukać kolegów i koleżanek trochę dalej :).
Komentarze 29
Tylko wtedy dostajemy linki wzajemne, które mają niższą wartość. Chyba że używamy do tego sieci stron.
Sztuczka stara, ale jara :) W sumie kiedyś było to całkiem powszechna metoda pozyskiwania linków dla stron niefirmowych, ale na starych firmówkach też można było coś takiego spotkać.
Ale trzeba wziąć jeszcze pod uwagę, czy strona konkurencyjna raczy się wymienić z nami. Weźmy dla przykładu młody, prężnie rozwijający się serwis ze starym wyjadaczem, który od dłuższego czasu wygryza konkurencję...
@sanzo no tak, ale wyjadacz to zazwyczaj monopol, więc nieodpowiedni cel. Poza tym są inni. No ale też zawsze można iść w świat
Zawsze (prawie) można znaleźć zbiór wspólny. Na przykład „fotografie naszego sushi wykonał x”. A z drugiej strony, wśród galerii przykładowych zdjęć, galeria oryginalnych potraw, „dzięki współpracy z restauracją y”.
@Quar:
Skąd taka rewelacja że Google patrzy na to czy link posiada "odwzajemnienie" czy też nie? Robiłeś jakieś testy w tym temacie? Już nie mówiąc o tym, że taki link i tak będzie wart 100 tysięcy razy więcej niż łącze na kolejnym beznadziejnym katalogu czy presell page.
mi się wydaje że dobrym systemem zdobywania tematycznych linków jest pisanie gościnnych artykułów na różnych stronach i blogach tematycznie powiązanych ze stroną którą pozycjonujemy.
u mnie wygląda to tak, szukam kilku stron i blogów, dodaje je sobie do zakładek, podpatruje przez kilka tygodni i patrze czy strona się rozwija czy cały czas są dodawane art itp. następnie piszę wiadomość do administracji czy mają ochotę na wymianę linkiem tematycznym w art.
wydaję mi się że taki typ wymiany linkami też nie jest zły, na pewno taki link jest o wiele lepszy do preclów, katalogów, itp.
Szymon dobrze jeszcze jak strona do ktorej piszesz ma wieksza odwiedzalnosc od Twojej to troche ruchu Ci sciagnie.
Sposob shpyo spoko tylko wlasciciele firm czesto maja jakies fobie i boja sie linkowac do teoretycznie ich konkurencji.
Jest to dobry sposób na wymianę linkami ale bardzo często bardzo czasochłonny. Ale jak przyniesie korzyści to na pewno się opłaci :)
Jest to linkowanie wzajemne, niestety mało skuteczne.
Najlepszym sposobem są goscinne artykuły, gdzie zapłata jest link. Takie linkowanie jest naturalne, link jest obudowany tekstem. Taki link google bardzo lubi.
Właśnie zacząłem stosować tę metodę zobaczymy jak korzystnie wpłynie to na pozycję mojej strony. Co do wizerunku to uważam że w moim przypadku wpłynie to korzystnie. To tak jakby shpyo wymieniał się linkami z twórcami programów czy systemów SWL dostaje fajne tematyczne linki i jednocześnie wizerunkowo wygląda lepiej i wiarygodniej jak polecają go firmy
Niestety ale już od dawna wiadomo, że wymiana linków nie jest wartościowa.
Hehe jak to nie wartościowa?
Zdobywamy tematyczne na stronach które nie zamienią się nigdy w śmietniki, ja tak działa więc każdy taki link ma swoją wartość.
@dag - masz rację jeżeli strona na której pojawia się link jest popularna to mogę zdobyć nowych czytelników, dla tego zawsze dbam by art. przez mnie pisany był na wysokim poziomie.
A co się stanie z taką stroną z tysiącami linków? Bo rozumiem, że wymiana 1 linku nic nie da? A może się mylę?
Pozostaje jeszcze pytanie czym jest w tym wypadku link tematyczny: czy w tym wypadku będzie to link "sushi" czy link "Warszawa" (czyli np: pozycjonowanie Warszawa jest tematyczny w stosunku do zapalniczki Warszawa)?
i w ten oto prosty sposób, robimy z własnego sajta farmę linków, która ma 100 wychodzących i co z tego, że będzie miała minimum tyle samo przychodzących. Czy taka metoda jest dobra wymienianie się linkami? Czy ktoś widział dobrze wypozycjonowaną stronę, która miała setki odsyłaczy. Moim zdaniem wcale nie jest to dobra metodyka, już lepiej prowadzić bloga tematycznego, który będzie dawał takowe linki.
ja tam nie wiem ,mam ciągle PR a na stronę wchodzą tysiące ludzi dziennie. O co tu chodzi???
PR to mają jakieś wszyscy :-)
Ja tam wolę nie wymieniać się linkami.
Lepiej wstawić coś na dobrego ,płatnego precla.
Ale każdy orze jak może.
Z regionalnymi frazami jest o tyle dobrze że dużą rolę grają właśnie artykuły, precle, wpisy tematyczne. Czyste linki np. z swl są dużo mniej warte (bez otoczki tekstowej).
Fajny pomysł z tymi linkami, tyle że po wysłaniu maili praktycznie zero odzewu, zostają katalogi i precle.
Wymiana tego typu jest bardzo dobrym pomysłem, ale... tylko w teorii :) rzadko który klient zgodzi się na coś takiego mimo tłumaczeń że to może pomóc. Oczywiście dla własnych stron wykorzystam to jak najbardziej :)
nieraz naprawdę warto wymieniać się linkami wiem to z doświadczenia
linki w artykułach sa chyba dobre ale czy jak bedziemy pisac tylko na jednej stronie to po kilkunastu arrtach te linki nie straca na wartosci ,wkoncu beda z tego samego ip
Linki mają coraz mniejsze znaczenie, ten sposób do tego jest zbyt bardzo czasochłonny.
Metoda nawet dobra, przynajmniej coś pomysłowego. Nawet mógłbym zaryzykować stwierdzenie, że sam bym na to nie wpadł, że ryba z Warszawy może mieć coś wspólnego z oknami z Warszawy.
Google musi być trochę bardziej "inteligentne" (co jest i zaletą i wadą jednocześnie). Wydaje mi się, że wymienienie się jednym linkiem za wiele nie da.
Pewnie i tak wszyscy to wiecie, że najlepiej uderzyć na kilka frontów i najważniejsze - nie używać śmieciowych stron, bo to gra do jednej bramki.
No pomysł jest dobry ale tylko w przypadku przedsiębiorstw działających lokalnie i tylko takich, które nie zarabiają w internecie tylko świadczą usługi niemobilne. Moim zdaniem to jest super pomysł np. dla stron fryzjerów ale jeśli ktoś świadczy usługi pozycjonowania to już ciężka sprawa.
Rzadko firmy zgadzają się na wymianę takimi linkami, a tak jak autor wspomniał wśród fotografów to jest już masakra. Nie ma problemu aby pojechać 200km na dobrą sesję, więc praktycznie ciężko się wymienić z kimś z polski. Pozostaje tylko budować własne zaplecza tematyczne i nimi się pozycjonować...
pomysł dobry tylko Wlasnie trochę ciężko wykinalny przy nie lokalnych cięższych branżach.a tak pozatym to linki w artykułach sa dość dobre ale czy
jak bedziemy pisac tylko na jednej stronie
to po kilkunastu tekstach te linki nie straca
na mocy ?